onsdag, juni 03, 2009

På resa

Kommer att vara frånvarande ett tag framöver. Jag har ett par små svängar inplanerade. Först till Zürich, sen en vandring med mina elever! Både ska bli riktigt skoj. Skönt är att nu är alla betygen satta och jag tror jag har varit rättvis i förhållande till läroplaner och betygskriterier. Vilket nojjande det blir, trots att man känner sig rätt säker på sin sak så måste i alla fall jag kolla, dubbelkolla och trippelläsa betygskriterierna innan jag spikar vad det ska bli.

Visar några av elevernas konsttolkningar nedan. I bilden har de arbetat med förgrund, mellangrund, bakgrund och i slöjden har de fått tolka sitt konstverk fritt. Här är tre broderier. Visst är de häftiga!

Fyllda ytor i långa stjälkstygn


Maskinbroderi


Fritt broderi- verkligen. Stjälksöm, snärjda efterstygn, korssöm, paljettbroderi, klyvsöm, applikationer, kedjesöm och säkert något mer som jag har glömt.

1 kommentar:

Tekri sa...

vilka elever...! den första tycker jag va riktigt häftig!! Hoppas du får en trevlig resa och en god hajk...:P

kram