söndag, oktober 04, 2009

Hollywood week & award


Stickutmaningen So you think you can knit lockar verkligen. Nu gäller det att hitta ett schysst mönster, skaffa garn och sedan dra igång. Det svåraste är faktiskt att bestämma sig! Jag har så många uppslag och har faktiskt lite beslutsångest, tur att jag inte behöver bestämma mig riktigt än. Bohusstickning i någon variant, spetsstickning eller varför inte sticka norska mönster. Det har jag förvisso testat lite förr, så det kanske är att fuska, men då skulle jag kunna gå in för att lära mig det där med färgdominans ordentligt.


Sen är det ju inte bara tekniken som ska väljas, jag måste även komma på en produkt att göra. En sak är säker - det blir ingen tröja! Jag har en stackars tröja som är påbörjad och ligger som en garnhög i stickkorgen, evighetsarbete! Jag har gjort halva livstycket och det tar sådan tid! Näe - ett hyfsat snabbt projekt som ändå är utvecklande ska det vara! Jag tar gärna emot tips!



Fick häromdagen även en Award av Pyssel & tankar, här gäller det att skriva 10 saker om sig själv...
1. Jag är snart 30, har svårt att tro det själv då jag varannan dag känner mig som 21 och varannan som 87.                                                            
2. Jag jobbar på en 6-9 skola där jag undervisar i slöjd och SO.
3. Jag är från södra Lappland men bor i Östergötland.
4. Jag har en gång i tiden pluggat nederländska på universitetet.
5. Jag har sovit i vindskydd när det var -19 grader ute.
6. Jag älskar mörk choklad.
7. Jag gillar whiskey, gärna en rökig maltvariant.
8. Jag har en blå-gul rosett i ridorientering (visserligen i en plojtävling för gröngölingar men ändå)
9. Jag önskar att jag bodde i hus.
10. Jag har storlek 38 på pumps & sneakers och 39 på gummistövlar.

Bilderna är lånade från www.ravelry.com, www.garnstudio.com, http://www.ravelry.com/patterns/library/swallowtail-shawl och www.bouslansmuseum.se

6 kommentarer:

Therese sa...

Spännande att se hur du resonerar kring din utmaning, jag har också varit inne på norsk stickning, eller kanske norrbottnisk? Svårt att bestämma sig när det är så mycket att välja bland! En tröja har jag, precis som du, uteslutit dock!

Kattis sa...

Hej! Kul att läsa lite från Utmanings-bloggen och se vad folk tänker om det. Kul att läsa "nya bloggar".
Jag är också en norrlänning som har hamnat i Östergötland! :D

Evvy sa...

Tja zys! fasen vad du grejar, man kan tro du är fröken!? Vi är hemma nu, skönt med minusgrader och höst måste jag säga. Idag blir min "första" skoldag, ska sitta på lärcentra! Haha, kanske nått blir gjort iaf. Ha det gött, trevlig måndag! Kram

Kattis sa...

Jag har faktiskt inte varit på Östergötlands Ullspinneri. Vet knappt var det ligger. Var är det du bor då? Jag bor i Linköping men är en del i Norrköping också (killen bor där).

Marie sa...

Surfar runt och kollar lite hur likasinnade tycker, dvs. som också ska dansa i takt i vals/foxtrot. Lycka till!

pullanpallenpos sa...

En lycka-till-hälsning från en nybliven valsare tillika östgöte. :)