tisdag, november 03, 2009

Presenter...

Är alltid trevligt!


Jag fyller snart år och kommer att ha ett kalas för att umgås med nära och kära så jag tänkte att jag skulle fira lite här på bloggen (som är typ ett år gammal) också! Istället för att (som ofta brukligt) få presenter kommer jag att ge bort presenter! Två stycken faktiskt! Det enda som krävs är att kommentera till detta inlägg och berätta om du helst vill ha det blåmelerade Fabelgarnet eller det lindblommegröna lingarnet från M&K.

Vill du fördubbla din chans att vinna länkar du till denna utlottning från din blogg/hemsida. Har du ingen blogg men vill öka dina chanser så mailar du tre av dina vänner och berättar, samtidigt som du sänder mig en kopia av mailet till e.zignz(at)gmail.com Den vinnare jag drar först kommer även att få en handarbetsrelaterad överraskning och blir det många som deltar så kanske jag blir så till mig att jag hittar på något mer att ge bort ;-) Utlottningen är öppen till måndag 9/11 kl 18.00.

57 kommentarer:

Cecilia sa...

Grattis i förskott! Och grattis till bloggen också!
Jag vill gärna vara med och tycker att det lindblommegröna garnet ser härligt ut! Självklart länkar jag!

Therese sa...

Vilken fantastisk idé att ge bort presenter till sin födelsedag! Vi försökte förmå våra gäster när vi gifte oss att ta med sg en sak från vårt hem hellre än att ge oss något nytt eftersom vi inte har brist på saker, med det var ingen som nappade. Kanske för att garnet inte ingick i erbjudandet?! ;-)

Om jag blev en lycklig vinnare, skulle jag gärna vilja klappa det fantastiska gröna lingarnet. Jag har aldrig stickat med lin, men det talar till mig så här på morgonen!

Och du, grattis i förskott!

Annelie sa...

Grattis till både dig och blogg! Jag har faktiskt inga direkta önskemål utan tycker bara det skulle vara kul att vinna helt enkelt.

Ha det så gott!

Josefine sa...

Oooo jag vill va me! :D
Fabel är en favorit, har aldrig stickat något i lin, och vet inte vad jag skulle göra med det, så Fabel tack, om jag vinner!
Självklart länkar jag.

Visa Lisa sa...

Grattis i förskott får man säga då! Klart jag vill vara med i en utlottning, och jag tycker som flera andra att det är en rolig idé att ge bort saker till sin födelsedag. Jag är galen i grönt, och inte så förtjust i strumpstickning, så jag önskar mig i så fall lingarnet.
Jag länkar också så klart!

Mette sa...

Stort tillykke med den forestående fødselsdag, jeg håber du får en fantastisk dag. Hvor er det sødt at du vil fejre den med at give gaver væk! Måske skulle man selv gøre det, næste gang man fylder år.

Jeg har linket til dig fra min blog. Krydser fingre for at det blir mig der vinder det fine grønne lingarn :-)

Birgitta sa...

Grattis, grattis och kul ide´...
Jag är gärna med och firar dig på din födelsedag och jag skulle med all säkerhet sticka ett par fina sockor av Fabelgarnet om jag vinner...
Länkat har jag också...
http://pysseltrollet.blogg.se/2009/november/var-med-och-fira.html

Maggisen sa...

Det spelar ingen roll för mej, men en vinst vore kul!

Skogsflickan sa...

Grattis i förskott!

Och jag villsåklart vara med. Skulle bli glad för vilket garn som,men om jag måste säga så skulle det vara det gröna :D

Jag lägger in en länk på min blogg också!

Emmagjord sa...

Jag hoppas att du får en trevlig födelsedag. Har länkat hit från min blogg och håller tummarna för det gröna garnet.

pullanpallenpos sa...

STOOORT GRATTIS!
Eftersom jag nyligen stickat både kofta och sockar i Fabel vore det vackert gröna garnet kul som omväxling.
Hur går det med den estniska spetsstickningen?

Maggan sa...

Grattis i förskott till dej och bloggen!! Självklart vill jag vara med och prova min lycka (vilken sällan visar sej.... ;)
Jag skulle gärna vilja ha lingarnet om jag skulle ha turen att vinna. Självklart länkar jag till dej från min blogg!

Anonym sa...

Grattis till er båda !
Garn är aldrig fel och fabel är en av mina favoriter. Nu håller jag tummarna.
Maria F. iafahlen@hotmail.com

Pernilla sa...

Grattis till både dig och bloggen. Om jag vinner vill jag ha det gröna garnet. Jag länkar på min blogg.

Rosenvante sa...

Vilken kul idé. Grattis, grattis.
Jag vill såklart gärna vara med i din utlottning och jag länkar lika självklart på min blogg. Kom gärna över och var med i min utlottning också.

Rosenvante sa...

Hm, glömde skriva att jag vill ha fabel om jag skulle vinna.

Lillys stick o syhörna. sa...

Grattis.
Vill gärna va med i din utlottning.
Fabelgarnet såg jättefint.
Hoppas på tur.

Margita sa...

Grattis! Kul idé naturligtvis vill jag vara med.

Emmas dagar sa...

Grattis på födelsedagen!!!
Jag vill vara med och vinna, förståss;-)
Det jag helst skulle vinna är det lindblomsgröna lingarnet.

sticksIDAn sa...

Jag vill också vara med!
Trevligt med utlottningar och födelsedagar och garn...
Lingarnet önskar jag mig om jag vinner.

Stickeri sa...

Grattis på födelsedagen!
Jag som är oerhört svag för lingarn i alla tjocklekar, färger och former vill förstås helst ha det...

Helena sa...

GRATTIS!! :D <3 Hur mkt fyller du??

Jag tycker att det gråblåa garnet är jättefint, skulle föredra det. :)

Tack för en jättefin blogg!

Elisabeth sa...

Grattis! Jag vill gärna vara med och tävla, båda garnerna ser lika fina ut!

Susilull sa...

Grattis i förskott!

Visst månte man ta alla tillfällen till att fira, och det är ju lika roligt att ge bort presenter som att få! Tycker jag iaf...

P.s jag har också en tävling på gång hos mej

P.s igen, vilket garn vill jag ha om jag vinner, huu så svårt.
Får man säga båda hihi.. nej det spelar faktiskt ingen roll, men det lutar nog mest åt Fabel-hållet

Elisabeth sa...

Jag blir glad om jag fåar vara med!
Länkar mer än gärna till dig!

evamar - tävlingsblogg sa...

Jag är gärna med och har länkat i min tävlingsblogg:

http://evamar.blogg.se/2009/november/garn-9-november.html

Eftersom jag gillar överraskningar får det gärna bli en överraskning vad jag vinner.

Anonym sa...

Grattis! Jag blir glad bara av att vinna,så det går bra med vilket det blir.Jag har ingen blogg(än).
anette.engdahl@live.se

Fanny sa...

Grattis i förskott! vill gärna tävla om det blåa garnet!

monia sa...

jag är med och tävlar :) Skulle vilja ha fabelgarnet!

har länkat dig här:

http://moniastavlingsblogg.blogg.se/2009/november/utlottning-hos-e-zignz.html

moniasundgren@hotmail.com

Anna-Lena sa...

Hej!
Fin tävling.
Spelar ingen roll vilket garn det blir om jag vinner.
Länkade hit med,
http://blogg.passagen.se/bloggamer/entry/vinn_garn
Mvh/Anna-Lena

PyretPepsi sa...

Grattis. Låt mig present-era mig då. Annika aka PyretPepsi som gärna är med och firar!
Det har jag bl.a. gjort genom att länka också!

jessie sa...

Åh Grattis! =) Jag vill gärna vara med och tävla! =) Om jag vinner så skulle jag gärna vilja vinna de "blåmelerade Fabelgarnet". Så fint! =)

Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/november/vinn-garn.html#comment

Och här är min mailadress: Jesssica.blogg@hotmail.com

Ha det så bra!
/Jessica

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Grattis, hoppas du får en underbar födelsedag!

Och klart jag vill vara med i din utlottning. Egentligen spelar det ingen roll vilket garn, men måste jag välja så hade jag nog valt lingarnet :D

natalina sa...

Jag vill gärna vara med, jag hade valt det gröna garnet. Länkar till dig på min blogg.

natalina.asker@hotmail.com

http://natalinasliv.blogg.se/2009/november/tavling-3.html#comment

Anonym sa...

Hej!
Hoppas att du får en bra dag..Grattis i förskott..
Fabel tävlar jag gärna om..
Kram
Doris
vivdor@hotmail.com

Linda sa...

Vill gärna vara med och skulle jag ha turen på min sida så skulle jag vilja ha det blåmelerade Fabelgarnet. Har länkat i min blogg

http://familjengranberg.blogg.se/2009/november/vinn-garn.html

Hoppas på tur :)
Linda

Olelsi/Nettan sa...

Mem ohh så trevligt att vinna garn, jag är gärna med. Sjukskriven och sitter uppe mycket på nätterna, har nyss lärt mig sticka. Har blivit två mössor denna vecka.
Om jag vinner vill jag gärna ha Fabel garnet, hoppas på tur.

Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.

Carita sa...

Vilken trevlig utlottning! Jag skulle gärna vilja vinna det blåa. Nu hoppas jag på tur :)

Har länkat dig här:
http://caritatavlar.blogg.se/2009/november/garn.html.
Ha en superhelg!

Effie/Solfjäder sa...

Grattis grattis, lägger en länk från mig

Lillan sa...

så kul med utlottningen. jag vill gärna vinna det indblommegröna lingarnet. har länkat här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2009/november/garn.html

mail: litenmentuff@live.com

trevlig helg!

Agneta sa...

Grattis! Det lindblommegröna garnet är fint. Jag länkar från min blogg och hoppas på tur att vinna.

Anonym sa...

jag skulle gärna vilja vinna det blå fabel-garnet.

lenahansson86@hotmail.com

Fazerina sa...

Grattis!
Jag är gärna med och tävlar, Fabel garnet skulle sitta fint.

Marlene sa...

Jag vill gärna vara med, jag hade helst vunnit det gröna garnet

Jag har länkat här http://busmammanvinner.wordpress.com/2009/11/06/911-kl-18-00/

Sunna sa...

Grattis och jag tävlar gärna om det blå fabel

Nanna sa...

Grattis till din och bloggens födelsedag :-)
Jag vill gärna vara med i din utlottning, det blå garnet gillar jag mest!

nannaeatlive.se

Mormor S sa...

Grattis till födelsedagarna. Jag vill gärna vara med och tävla om Fabel-garnet.
j-siv@spray.se

mr22ga sa...

Grattis! Jag vill självklart vara med även jag, älskar det gröna så det hoppas jag på :)

Jag länkar också så att fler hittar hit och för dubbel vinstchans på: http://villduvinna.blogg.se/2009/november/garn.html

..nu återstår det bara att hålla tummarna! Ha det bra så länge!
KRAm Malin

Mia stickar sa...

Grattis på födelsedagen! Sitter vid lånad dator min vill inte att jag lämnar komentarer här dumma dator! Länkar från min blogg och jag älskar fabelgarn!

Marie sa...

Grattis, grattis! Hm, lutar åt lingarnet. Javisst länkar jag.

Michaela sa...

Jag vill gärna vara med! Det blåmelerade gillar jag mest :-)

elisabet sa...

Grattis!

Blått är min favoritfärg.

litenängel sa...

Grattis! Jag vill gärna vara med och tävla! Skulle helst vilja ha den fina gröna lingarnet om jag vinner! /Angelina

Drutten sa...

Åh, vilken tävling, den vill jag vara med i. Jag skulle gärna vinna Fabel-garnet!

GRATTIS på födelsedagarna!

Länkar snabbt på min blogg...

Lotta sa...

Jättegrattis från mig. Tack även för en härlig och inspirerande blogg. En "gott-humör-görare" kan man säga.
Om jag vinner vill jag gärna ha lingarnet. Underbar färg, jag har dessutom aldrig virkat eller stickat i lingarn. Det skulle vara roligt att prova på.
KRAM
Lotta B

BiZen sa...

STORT GRATTIS till Dig! Vilken fin blogg och underbara garnvinster, klart jag vill vara med. Länkar också. Grönt är skönt och min favoritfärg, den vill jag ha om turen är på min sida. //BiZen

Sofia-Sobeide sa...

Jag deltar också gärna i utlottningen. Tyvärr hinner jag inte länka. Jag vill vinna lin garnet, gillar grönt och har aldrig använt mig av lingarn så det skulle vara intressant att pröva på:)