söndag, oktober 16, 2011

Äntligen!

Idag infriar äntligen London/England alla mina fördomar om vädret! Dimmigt och 4-5 grader varmt, vilket i praktiken innebär smällkallt. Inte ens en liten gnutta sol tränger igenom. Detta är vad jag hade i min föreställningsvärld men ännu har L bara visat sig från sin bästa sida.
Till exempel under gårdagen, strålade sol. Visst var det lite kyligt i skuggan, men där behövde man ju inte vara. Nej då, istället ägnade jag en del av dagen till att ro på Themsen! Det har varit en av dessa saker jag hade bestämt mig för att testa och nu har jag gjort det. Det var så roligt att jag troligtvis kommer att fortsätta. Att det dessutom är en grymt bra träningsform gör ju inte det hela sämre!
På andra sidan bron ligger roddklubben, en av många längs floden.
Eftermiddagen ägnades (efter att ha sprungit hem, duschat och tokstressat till bussen för att hinna) åt att umgås med C & J, vänner från Zürichtiden. Fantastiskt roligt att träffa dem och lille O. Vi kunde inte ens räkna ut när vi sågs senast, så länge sedan var det. Får bli ändring på det konstaterade vi raskt. Kanske en återträff här i krokarna för gänget från Z...


1 kommentar:

Birgitta sa...

Vad härligt du har det i London. Läser din blogg, men inte alltid att jag skriver kommentar.
Ha det så gott.
Kram Birgitta