måndag, oktober 24, 2011

Nu så

Nu är brevet lagt på lådan så nu återstår det bara att se hur lång tid posten tar på sig att transportera vinsten till Umeå. Den lilla vinsten består av...
Små, små gummiband. Ganska hårda och tänkta till afroflätor(?). De är suveräna som stickmarkörer då de inte tynger ner arbetet och de repar inte dina fina trästickor (som jag inbillar mig att en del fina hemgjorda markörer gör). Som sagt, inget fancy men praktiskt.

På tal om markörer så har jag precis avslutat min Echo flower. Eftersom jag använt mig av det garn som jag hade stoppat ner i flyttpackningen så är den vit-tvåfärgad... Dvs, garn från två olika färgbad (spinnomgångar) och det är markant skillnad på dem! Syftet med denna sjal är ju framförallt att jag ska hålla mig varm, men jag ska nog leta reda på lite garnfärg och trolla lite med den om en vecka eller två...

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Den blev ju helt ljuvlig! Mönstret framträder fantastiskt fint!
(Fiffig med sådana gummiband som markörer!)

Birgitta sa...

Vilken bra idé med gummibanden - ska se om jag kan hitta sådana! Och en så vacker sjal!

Saras pyssel sa...

Tack så mycket!! Nu har jag fått de underbara små stickmarkörerna (jag lyckades hålla mig ifrån att tjuvkika)! Det blir spännande att prova dem, men jag tror att de kommer vara suveräna! Tack igen!

Saras pyssel sa...

Tack!! De är ljuvliga! De kommer nog fungera utmärkt! Jag lyckades låta bli att tjuvkika på din blogg även om det var svårt ibland. :-)

[Blää]/[bebisblä] sa...

Vilken underbart fin sjal!!!