lördag, oktober 22, 2011

On the road again...

Eller, i alla fall utflyktsdags! Idag ska jag bege mig in till en ruffigare del av stan, i alla fall med Barnes-mått mätt. Det är nog till en mer vanlig del av London, inte där de rikare (och dessutom jag, trots att jag inte räknas till de mer välbeställda) människorna bor. Jag har bestämt mig för att skaffa cykel, och i Elephant & Castle ligger en butik som säljer begagnade hojar. Passar mig alldeles utmärkt! Förhoppningsvis hittar jag en hyfsat schysst velociped till ett överkomligt pris. Jag åker redan nu på morgonen så att jag har hela dagen på mig att cykla hem om jag hittar en. Jag säger bara vänstertrafik...

Ps.Jag har inte glömt utlottningen...

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Du tar dig an livet i nya staden så fantastiskt! Hoppas du fick en finfin cykel och att du hittade hem igen... :-)

Lilli sa...

Du är så välkommen i utlottningen. Roligt att du vill vara med! Låter trevligt med stickträffarna i London. Jag bodde i London för ett antal år sedan :)