torsdag, november 03, 2011

Knappt knäppt knuppigt


Mrs Taylor
Shopping spree på hantverkarvis... Gå till en knappbutik och fascineras av alla de små smycken i form av knäppanordningar som finns att tillgå. Jag hittade en fantastisk liten knappaffär i centrala L som jag varmt kan rekommendera, Taylor´s buttons. Stora, små, runda, kantiga, plast, metall, trä, horn... Masstillverkade eller handgjorda (!). Glöm knappar med små färgglada clowner och blommor, här talar vi om kvalitetsknappar.

Jag letade knappar till min stickade "poncho" och hittade fantastiskt vackra läderknappar i två färger. Ja, sen slank det ju med lite mer också... Handgjorda flätade knappar till något plagg som jag ska tillverka i framtiden och några knappar som ska fungera som små smycken/dekorationer på kommande hattar, eller nåt.
Handgjorda, flätade knappar

Filigranknapp i metall och två lustiga långa knappar


2 kommentarer:

Cecilia sa...

Vi göteborgare brukar skryta e Knapp-Carlsson men detta såg mer ut! :-)

Birgitta sa...

Du hittar fler och fler mysiga butiker med roliga saker. Du har verkligen hamnat på rätt plats och du utforskar också London och letar rätt på allt.
Ha det gott.
Kram Birgitta