onsdag, november 23, 2011

På väg hem

Jag har idag varit på min näst sista hattsession. Fantastiskt trevligt, lärorikt och skönt med en stund där jag gör något "på riktigt". Inte för att jag inte gör det annars, men detta är ett tillfälle där jag får lära av en mästare vilket är helt fantastiskt. Vi hade idag, efter att en student hade gått (så vi var bara två kvar) ett långt samtal om hur forcerade många människor är. Elever som Prudence haft som tror att dr blir modister efter en 12-timmars kurs! Helt galet! Det är en sak att veta hur man utför en uppgift, en helt annan att kunna utföra den, inte sant? Jag kom då att tänka på den lilla dikten T.T.T av Piet Hein.

T.T.T.

Put up in a place where it's easy to see
the cryptic admonishment T.T.T.

When you feel how depressingly slowly you climb,
it's well to remember that
Things Take Time.

Låt saker få ta sin tid...


3 kommentarer:

Cecilia sa...

Stilig bild på stilig hatt!
Jag ska även ta till mig av T. T. T. !

Du, visade inte du någon gång en stickning kring något så det liksom blev öglor? Eller har jag drömt det?

Birgitta sa...

Vad fin din hatt blir.
Kram Birgitta

Rosenvante sa...

Vilken luring, jag såg rubriken och trodde du gav upp England. :)