tisdag, november 29, 2011

Terminsavslutshysteri

Puh, säg det snabbt flera gånger i rad om ni kan!

En lätt forcerad, spänd känsla sprider sig på skolan och i samhället u övrigt dessa dagar, med mindre än tre veckor kvar tull jullovet för vår del och den galna julhysterin i England kan det vara lätt att dras med och känna sig stressad. Gör jag det? Nja, eller, eftersom jag ändå bemödar mig med att nämna det så är jag väl påverkad, men inte nämnvärt mycket. Denna vecka är det jobb... nu ska vi se... mån-, tis-, ons- och torsdagkväll. Sen får jag besök av käraste vännerna S&P, ska bli otroligt kul och skönt att kunna diskutera, tjöta, snacka och prata "som man är van".

Denna jobbansamling som hopar sig i slutet av terminen är inget jätteovanligt i skolor, nu råkar det dessutom vara så att jag är på en skola i england som ni vet och vad har Sverige för tradition som inte finns här? Jo, lucia! Detta innebär att jag ska följa med luciatåget stan runt vid olika tillfällen för att se till att de är väkstrukna och har knuten på rätt sida lucialinnet när de ska sjunga på handelskammaren, ambassaden, IKEA, banker, hotell etc. Jobb blir det men man får ju se nya delar av stan!

Idag ska luciakronorna kläs med ris och pistiller till min coutureblomma göras... Sakta men säkert närmar jag mig slutet av såväl hatt som blomma!


Inga kommentarer: