fredag, januari 13, 2012

Det faller på plats

Slowly but surley... Lägenhet så gott som fixad (bara byråkratin som ska fixas, massa olika papper som ska lämnas in) så den 20 får jag tillgång till den! Jihaa! Jag kommer ha dubbla boenden nån vecka men det är bara bra, då hinner jag fixa iordning ordentligt i nya lyan innan jag flyttar in. Den är delvis möblerad så lite kan jag fixa med själv, även om jag måste vänta till efter lön för att ha råd. Det är ett system här i landet som innebär att man betalar en deposition, i detta fallet en månadshyra (£1000) och dessutom ska hyran betalas i förskott (precis som hemma) så det är ganska mycket pengar som ska ut inför en flytt. Sedan dröjer det nog en månad eller så innan man får tillbaka depositionen från förra hyresvärden... Nåja, så snart lönen kommer in på konton så...

Häpp! Nu har ni fått ta del av mina ekonomiska funderingar kring en flytt... Nu till något roligare, lyan!
Det är en liten etta med kök och badrum. Den kanske är på 20 kvadratmeter ungefär så det är inte stort, MEN den är ljus och har balkong! Att köket dessutom ligger i ett eget rum är ganska ovanligt för en studio här. Inga heltäckningsmattor och badrummet är helkaklat. Super!
Bild lånad från rightmove.co.uk 

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Grattis till nya lyan.
Kram Birgitta

Cecilia sa...

Men det där lät ju helt perfekt! balkong är ju fantastiskt nu när det snart (?) är vår, dessutom. Och inga heltäckningsmattor, bara en sådan sak!
Grattis!

Rosenvante sa...

Super, men vilken jättehyra. De vet till att ta betalt.