tisdag, januari 31, 2012

Up to date

Så skönt!
Jag sitter här i röran i min lilla studio (etta) och njuter av oredan. Den där oredan som infinner sig innan ordning, ungefär som lugnet före stormen-fast helt tvärtom. I helgen flyttade jag till egen lya och det känns så befriande. Flatmate Sh har stundtals drivit mig till gränsen av vansinne med sin totala omvärldsfrånvaro och oförmåga att lösa vardagliga ting. Rar och snäll på alla sätt och vis, men inte den allra skarpaste kniven i lådan.

I går kväll blev det en tur till IKEA i Croydon för att inhandla lite "ting og tang som folk har bruk for"... Något att sitta på och sitta vid, lite lådor och annat. Som brukligt hade jag en halvmeter lång lista på sådant som skulle införskaffas och som vanligt kom jag hem med knappt hälften samt en hel del som inte stod med. Nåja, det är väl så IKEA-shopping fungerar?

Jag hade i helgen besök av kollorävarna S&L, fantastiskt roligt! Lite jobbsnack (kollo) och en massa annat prat. Vi hann med en sväng till m&m´s world (de var två ggr, ett felköp föranledde besöket jag följde med på) Sanslöst hysteriskt med fyra våningar m&m´s!

Så en riktigt produktiv helg måste jag säga! Nämnde jag förresten att jag hann med en hattkurs på lördagen också? Lärde mig tillverka en liten mockajong av ståltråd som är en del av och håller huvudbonader på plats utan vare sig hårnålar eller kammar... Ska pimpa färdigt min lilla hatt så kan ni få se sedan!

1 kommentar:

Birgitta sa...

Vad roligt att du fått din egen lya nu. Ska bli roligt att se hur du har det sedan när du kommit ordning.
Ha det så gott.
Kram Birgitta