måndag, januari 09, 2012

Utvandrarens klagan

En lätt huvudvärk (mest troligen framkallad av att jag inte ätit något socker idag och bara druckit två koppar kaffe på morgonen) och en ouppackad väska som ligger på golvet och hånler åt mig gör mig lagom munter. Samtidigt "kan" jag inte packa upp för jag ville kunna tvätta allt  och hela torkutrymmet (dvs TV-rummet) är belamrat med min flat mate (även kallad Sh) tvätt = måste vänta med det...

Kändes sådär bra att komma tillbaka till lägenheten. Ok, jag kan också låta det bli skitigt när jag varit själv en vecka men jag ser till att ha röjt undan innan den andra kommer hem! Sh har inte plockat undan nåt och har inte ens kunnat torka ur badkaret sedan hon rakat sig, så det första jag fick göra var att städa för att överhuvudtaget vilja ta en dusch, vill ju inte ha hennes hår mellan tårna. SUCK! Tur att vi snart ska flytta ifrån varandra! Letar febrilt efter en lägenhet nu så jag kan börja packa ihop här. Synd på den fina lägenheten förstås men samtidigt är det en perfekt chans att flytta till det område jag vill bo i.

För att fortsätta klagovisan lite så har jag idétorka och ingen stick- eller pyssellust. Kanske lika bra att gå och lägga sig så jag vaknar på en bättre sida imorgon. Hoppas bara att inte Sh börjar morgondagen också med att fråga om jag kan stjäla pennor till henne på den arbetsplats hon fick sparken från eller nåt annat dumt som kan hoppa ur hennes mun...

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Det där lät alltihop jobbigt...
Hoppas dagen idag är en bättre dag och hoppas att du snabbt hittar den billiga (!) drömlägenheten!

Rosenvante sa...

Usch, det där lät inte alls trevligt. Hoppas du hittar nått eget snart.