onsdag, januari 11, 2012

Väv av glatta livet

Under julen har jag vävt, inget som jag har med mig hit men ändå. Två mattor hann det bli och jag är grymt nyfiken på hur de ser ut när de tas ner. Det var nån meter varp kvar på bommen som mams skulle väva upp, sen så! Tänk att vävning kan vara så infernaliskt roligt, avslappnande och produktivt! Planerar att sätta upp en rosengångsvariant när jag kommer hem nästa gång, lite planer finns för vad jag vill göra...

Här pågår lägenhetsjakten för fullt, en ska tittas på idag o ev en imorgon också. Fick nu på morgonen bekräftat att det är ett helt korrekt beslut att hitta nåt eget, Sh som provjobbat två dagar som nanny funderar starkt på att inte jobba som det=arbetslös igen, och inte för att vara den som är den men...arbetslös i London är ingen bra ide. Inte om man vill kunna bo och göra nåt. Jaja, tur att jag inte behöver bry mig om det, bortsett från stundande flytt kretsar mina tankar mest kring vilka av mina fritidssysselsättningar som ska prioriteras högst... Dans, stickning, öva språk, fota... Det finns så mycket att göra och se! Till helgen satsar jag nog på ett av alla museer kring Exhibition road. På ett par av dem kan man även se film, ni vet i stil med Visualiseringscentret/Cosmonova. Kanske finns någon om livets väv? ;-)


3 kommentarer:

Cecilia sa...

Fin inspiration bredvid vävstolen, en gammal volvo, tror jag?

Jag kan väva, jag kan alltihop från att skruva ihop den förbaskade stolen, få till alla trampor och lattor och solv och elände och jag kan varpa och sätta upp och jag kan väva en hyfsat rak kant...och jag tycker det är så tråkigt! Jag fattar inte det, men så är det!
Men det är fint med hemvävda mattor och dukar, det har jag massor eftersom jag är uppvuxen med en vävande mamma. Tonårsprotesten som aldrig kom av sig? :-D

Sh verkar vara en problematisk natur, skönt för dig att komma från detta o-samarbete!

Birgitta sa...

Håller med dej om att det är så avkopplande att väva. Det roligaste är att klippa ner väven och se att allt blir så fint som man vill att det ska vara.
Håller tummarna för att du ska hitta en fin lägenhet snart.
Kram Birgitta

Agneta J Edman sa...

Har du tittat in på Åsele Vävstugeförenings vävstuga? Där finns en hel del kul. Det brukar finnas svart-vit randig trasmattevarp. Blir mkt fina mattor.Välkommen nästa gång du är i hemkommunen!