söndag, februari 19, 2012

Färsk jäst



Tänk vad små saker man kan sakna ibland. Jag har ännu inte fått några riktiga "toksug" efter svensk mat, godis etc. Visst, jag har min stående beställning på kaffe som alla besökare får ta med sig, men det är ju en annan femma. Något jag har kommit att sakna däremot är färsk jäst. Den beter sig så mycket trevligare än tråkig torrjäst och när jag nu ska baka semlor (kvällens projekt) är det bara färsk vara som gäller. Tur att jag har mina kontakter så att jag får tag på det. Hmm... det lät nästan som att någon smugglar jäst åt mig men nej då, det är bara en storbakande bekant som förser mig med några gram när jag behöver det. Så ikväll blir det bullbak! Kanske tar tag i att baka kanelbullar samtidigt...

Jättesemlor a´la Svenska skolans semmelrace

1 kommentar:

Svala sa...

Ett litet färsk jäst i london tips... Totally Swedish har alltid färsk jäst! Och skulle det vara slut har de alltid svensk torrjäst som fungerar tio miljoner gånger bättre än det engelska ditot.

http://www.totallyswedish.com/sv

//Svensk Baknörd i London