torsdag, februari 23, 2012

Hoppsan...

Gigantiska svampar på John Lewis.. En meter höga!
Oh, att det ska vara så svårt att hålla sig borta från trevliga butiker... Igår "råkade" jag halka in i flera (men jag handlade bara för £10 totalt vilket var väldigt bra gjort av mig). Snart kan jag ge grymt bra tips på var man kan köpa bra textilier, roliga "trimmings" dvs band, knappar, pärlor, fjädrar etc eller annat som kan tänkas behövas för den som gillar att göra.

Berwick Street i Soho, däromkring finns flera bra butiker, till exempel  Cloth House. På en tvätgatan Noel street hittar du Kleins eller lilla butiken tvärsöver som jag inte minns vad den heter. Men den som jagar lite av det mesta bör bege sig till en  annan tvärgata till Oxford Street och leta reda på MacCulloch & Wallis. Wow! Ja, sen finns ju alltid John Lewis, men de är lite dyrare, fördelen är dock att de har öppet ganska länge så är man på jakt efter ett sjalgarn eller en bit kvalitetslinne en lördageftermiddag, då kan man gå dit, annars tycker jag nog att de är lite överreklamerade. För billiga tyger då är ett besök ute i Shepherd´s Bush att rekommendera!


Inga kommentarer: