lördag, februari 18, 2012

Hundvakt och publunch

I helgen är jag hundvakt till Dixie, en brun liten labradortik med ett lugnt sinnelag. Väldigt social och lättsam att ha att göra med. Matte har åkt till Slovenien för att göra husse sällskap så Dixie behövde någon som tittar till henne tills dottern i huset kommer hem. Tja, tänkte jag, jag kan ju göra´t, då har jag en bra anledning att ta låååånga promenader i helgen :-)

Det blev ca två timmar, ett avbrott för brunch på puben (japp, man får ta in hunden på många av pubarna här) och sedan en halvtimme hem. Sen måste jag säga att det smakade mycket bra med en kopp kaffe!

I övrigt laddar jag för ett sportlov i London, jag ser fram emot sköna dagar med besök på museer, knyppling och parkpromenader. kanske ska ta mig en liten runda med kameran och leta intressanta vinklar också.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Trevligt med lånehund!