torsdag, februari 02, 2012

Å jag vill se...

Ära vare gud i höjden, denna har jag gjort i slöjden!

Hur många har inte någon gång gett bort något med detta rim i pränt (eller åtminstone tänkte tanken)? Personligen har jag ju det stora privilegiet att få undervisa detta fantastiska skolämne dagligen, slöjd! På Nordiska museet har de nu en utställning om just skolslöjd som jag SÅ gärna vill se. Tack och lov så är den ända till januari 2013, men det gäller att inte maska (!) då finns risk att man tappar tråden (!) och går miste om tillfället. Jag känner mig själv och det är mycket som jag planerar att göra som jag aldrig riktigt hinner med...
Bild lånad här

1 kommentar:

Birgitta sa...

Du får passa på i sommar med ett Stockholmsbesök för då är det många fina utställningar med anledning av Hemslöjdens 100-årsfirande. Både på Liljevahls och Nordiska och flera ställen, men det vet du väl redan.
Ha det så gott.
Kram Birgitta