söndag, februari 12, 2012

Lördagsflanerande

Jag har besök i helgen, eller rättare sagt, jag har haft besök som passar på att hälsa på flera här i L. Hon bor nu hos kollegan F och om någon timme ska vi ses allihop för en kaffe på Starbucks. Igår tog en trallande, trippande, tokig trio och knallade Portobello Road och kikade lite på marknaden. Ok, jag förstår att det är en turistmagnet, det är lite mysigt, de har lite annat än det krimskrams som brukar vara på alla svenska marknader (även om det fortfarande finns krimskram så finns det annat också). Jag var tvungen att stanna till vid en liten butik som hade huvudprydnader - gjorda enligt den teknik jag lärde mig häromveckan. Inspiration! För ärligt talat... De här huvudbonaderna var mycket mer välgjorda och snyggare än de som läraren på kursen visade... När lönen kommer, då ska jag inhandla wire och crin så jag kan börja göra jag med!

Eftermiddagen ägnades sedan åt fyra timmars dansträning. Även om jag som nybörjare fick stå över en del moment (som blev lite overkill för tillfället) så var det många bitar som föll på plats. Nu ska jag bara  lära mig stegen ordentligt också! Dagen avslutades sedan med en smarrig burgare och en pint på The Warvick vid Regent Street, trevligt ställe även om musiken var lite för hög när man skulle äta (kan ju också bero på att vi åt vid kl 21...)

Inga kommentarer: