tisdag, februari 21, 2012

Sportlovsloppande

Oj, så skönt med lite lov! I och för sig var det inte alls länge sedan det var julledighet så jag har inte riktigt hunnit känna att jag borde vara trött eller sugen på lov. Fast jag kan villigt erkänna att det är ruggigt skönt med lite ledighet! Inga besökare inplanerade, inga särskilda planer. I går tog jag en långpromenad, in till stan! Tre timmar i blåsten och solskenet som fick avslutas med en burgare, en pint och sen ett stickkafé på Royal Festival Hall. Mycket väl spenderad dag, men lite seg i bollen var jag när jag kom hem.
Den finns, Thames path, en gångväg mer eller mindre längs hela Themsen, men den är baske mig inte lätt att hitta ! Ibland gömmer den sig flera kvarter bort från floden, tur man har lokalsinne och kan gå "lite på känn"!

Idag, fettisdagen, ska det ätas pannkakor till lunch (eftersom fettisdagen här i UK är "pancake day") och sedan kommer ett par vänner över på kaffe och semla på eftermiddagen. Så... Kanske en svängom med moppen innan, kan ju försöka få bort de sista hundhåren (har moppat två gånger sedan vovven åkte, men fy 17 vad de där håren gömmer sig överallt!)

1 kommentar:

Cecilia sa...

Sportlov i London låter ju väldigt trevligt, tycker jag!
Hundhår är som granbarr och diamanter; för evigt!