onsdag, februari 29, 2012

Vart tog dagen vägen!?

Lustigt hur man ibland kan snurra till det så fatalt... Jag visste igår mycket väl att onsdag (idag) var den 29e. Jag var helt klar på det hela att det var februari och att vi dessutom hade just onsdagen, skottdagen, extra i år. Trots detta var jag fullständigt övertygad om att den första var på fredag! Den ekvationen går inte riktigt ihop sig! Detta innebar att när jag kom på det hela (precis innan jag somnade) också kom på att idag var sista dagen att skicka in den stickade minilekplatsen, som jag hade räknat med att jag skulle kunna montera i lugn och ro ikväll, nej då. Fort fram med nål och tråd efter jobbet och fixade klart den, in i ett kuvert och springa ut till postlådan innan den tömdes.Puh! Jag hann! MEN, jag glömde ju ta kort på den! Så nu får jag vänta till om två veckor, gå på mässan och ta en bild där-om den kommit med förstås! Jaja, ibland går det av bara farten!

Mars månad, den sista ska jag springa ett litet lopp för skojs skull så jag ska träna stenhårt för att komma i form till dess. Till min hjälp, piska och morot har jag därför anmält mig till Fitnessfighten, ett träningsupplägg som förra året gjorde underverk med mina träningsrutiner, min vilopuls och min kropp. Så nu blir det en tuff månad vad det gäller såväl matvanor (äta ofta och balanserat) som träning (en timme om dagen gör underverk för magen... -6cm förra våren), men kul ska det bli! Jag har dessutom "lurat" med mig två kollegor, eller en gjorde sin månad nu i februari och hennes resultat efter 20 dagar var -10cm runt stussen, helt sjukt bra resultat! Ska bli kul att höra hur det gått nu på slutet.

Till helgen ska det faktiskt bli lite materialinköp, Parkin Fabrics kommer till stan och de brukar visst ha rejält sänkta priser på hattmaterial då, så jag har lagt undan lite cash till detta tillfälle... KUL!

Inga kommentarer: