söndag, mars 04, 2012

Brr...

Våren som försvann... Vart tog det härliga vädret vägen? Idag blev det en löparrunda i fint duggregn, helt ok faktisk. Den 4e dagen av Fitnessfighten och det var tungt! Ingen energi alls, om det beror på omläggningen av kost och motion eller att jag sovit för lite vet jag inte. Klev upp vid halv sju för att hinna se Vasaloppsstarten (tidsskillnaden) som vanligt. Vilken mäktig syn, jag skulle faktiskt vilja se den live någon gång (har ju startat och sett den inifrån). Följde mina nära och kära via webben och såg deras fina resultat. Grymt fina insatser!

Eftermiddagen spenderades med en te på Petersham Nurseries i Richmond. Ett väldigt mysigt ställe som är en plantskola som är ett kafé som har en restaurang (med stjärna i den berömda guiden). Hemgjorda kakor (tänk tio varianter av sockerkakor) och ett bra utbud av teer och andra drycker som intas sittandes i växthusen. Idag var det dock aningen kallt för detta så vi var rejält frusna när det var dags att bege sig hemåt. Nåja, en anledning så god som någon att ta en kopp te hemma också (har jag börjat bli engelsk?).
Ett ställe väl värt ett besök, men kanske en lite varmare dag...

Inga kommentarer: