måndag, mars 19, 2012

"The friendliest day of the year"

Ja, det är vad irländarna själva kallar St Patric´s day, även här i London firades den rejält. Lördagen gick folk ut och festade på grön öl, eller varför inte en blandning av Guiness och mousserande vin? Själv var jag inspirerad av stickmässan så jag satt hemma hela kvällen och funderade på vad jag skulle börja sticka. Valet förr på en bolero från Drops som jag ska provsticka i ett bambugarn från Sirdar. Vi får väl se hur det tar sig ut...
Bild från Drops

Söndagen fortsatte med St Pat´s firande och jag begav mig in för att se lite av paraden, såg ärligt talat inte så mycket av den, men en stund på Trafalgar Square bjöd på såväl stepdans som irlänsk folkmusik och glada människor. Tidig middag på japansk restaurang och en lång promenad i Hyde Park avslutades med kaffe i Knightsbridge. En trevlig avslutning på en väldigt skön helg.
Bakom folket finns paraden, jag lovar!

Nu sitter jag och slite mitt hår över dessa (fördömda) skriftliga omdömen som ska skrivas varje termin till varje elev. Det känns så tråkigt när de flesta får mer eller mindre likadana omdömen, men vad ska man göra när de ligger på samma nivå?? Suck, på med en panna kaffe till och sedan bara att fortsätta. Jag har gett mig 17 på att de ska bli klara ikväll (ja, åtminstone högstadiets omdömen, resten får vänta till efter påsk!)

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag trodde St patricks day var nationalistisk och en massa slagsmål, det där lät ju betydligt trevligare!

Tänk om man fick använda standardiserat formulär för alla som det går bra för så man kunde lägga mer krut på dem som behöver!
För mig är det utvecklingsamtalen som pågår nu som skaver mest...

Emma sa...

I Umeå firar vi tandläkarstud. St Patricks day gnm att ha fest tsm med jägmästarstudenterna! Udda kombo, men det funkar ;p