måndag, maj 07, 2012

Bank Holiday

Jag vet inte riktigt anledningen, men idag står England stilla (mer eller mindre). Det är Bank Holiday så de flesta arbeten är stängda och det är som en söndag. Skönt! Jag funderar dock på att ev åka förbi jobbet ett par timmar bara för att kunna sitta och sy i lugn och ro utan att bli störd av vänliga kollegor och nyfikna barn. Fortfarande har jag en hel del kostymer att göra och showen närmar sig. Har bestämt att ett par av rollerna ska få ha randiga byxor... Why? Jo, jag sydde ett par till mig själv i fredags eftermiddag (sy ett par byxor på en halvtimme-projekt) för att ha något på lördagens 80-tals fest.  Det mest deprimerande var att ett besök på Primark med råge försedde en med 80-tals kläder... Det enda som saknades var axelvaddarna, men färgerna, accessoarerna, snitten... Allt finns! Så lite shopping, lite sömnad och outfiten var klar. Och jisses, så vi såg ut! Kul var det och kommentarerna på tunnelbanan... Haha, tur att man inte var ensam!

Inga kommentarer: