måndag, juni 18, 2012

Man kan om man vill

Jösses, ibland undrar jag hur jag tänker... Hatt till Royal Ascot, "klart jag ska fixa själv"! Material beställdes, jag satte mig ner och - blankt! Inga bra idéer, ingen inspiration, så det fick ligga tills idag när det verkligen är sista rycket, på onsdag ska vi dit och i morgon jobbar jag, så det var bara att ta tag i hattmakeriet. Tja, eller pyntandet, jag köpte nämligen en färdig bas.

Ett par timmars ångest, sömnad och fixande så är jag nu klar för kalaset! Skorna är inte ingådda och handväska saknas, men det får gå ändå!

Helgen spenderades med jobb på lördagen för att sedan äta middag i China Town och gå ut en sväng i Camden. Mycket trevligt! Tog så en cykeltur i stan som avslutades med en kall öl vid Themsen. Ingen dålig start på sommarlovet vill jag lova!

Blev anfallen av pedalen, farligt att cykla runt i stan...

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Vilken snygg hatt du fixat till. Du kommer att bli stjärnan för dagen. Hoppas såren på hälen läker.
Önskar dej en skön midsommar.
Kram Birgitta

Cecilia sa...

Stilig hatt! Jag tycker conversen ser ut att matcha, du kanske skulle ta dem? :-)
Läste att ett sätt att få skorna bra lite snabbare var att ta på blöta strumpor och så nya skorna och härda ut... Jag tar alltså inte något ansvar för detta tips, jag bara vidarebefordrar! :-)