tisdag, augusti 21, 2012

Garnets lovsång

Berätta något som vi inte redan visste!
Knitting can be used to illustrate topology - the study of mathematical properties preserved when an object is twisted, stretched or otherwise "deformed" 
Snälla BBC, det är ju känt sedan länge att stickning, virkning och andra handarbeten är väldigt mycket matematik... Här är länken för dig som vill läsa hela artikeln.  Nåja, det är väl bra att de sprider det till de icke-frälsta människorna också, kanske försöker de att legitimisera stickning ännu mer... Nå, i sådana fall säger jag bara "Inför slöjd på schemat i hela Europa!"


Ett annat schema jag kastat ett getöga på är programmet för Knitting and stitching show på Alexandra Palace nu i höst och jag måste medge att det är flera workshops som jag vill gå! Jag vill, jag kan, jag gör det! (Även det ett citat ur en barnbok, om en ko som fixade det hon ville... Tror att kon hette Rosa och NEJ, det var inte Mamma Mu!)
Byn ska bli till en stad, se Twisted thread för mer detaljer

Inga kommentarer: