måndag, augusti 20, 2012

Stick du stygga spöke...

...för du finns ju inte! Tja åtminstone om jag får citera den käre Alfons Åberg, men jag måste medge att när man promenerar förbi den historiska kyrkogården i Mortlake så börjar man fundera på om de ändå inte kommer fram vid midnatt och dansar på gravarna. Hade jag varit ett spöke så hade det varit väldigt lockande att försöka skrämma förbipasserande när skymningen lagt sig.
Vi går över blodstänkta golv, fallera
 där spöken dansar hambo klockan tolv, fallera...

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Om jag var spöke hade jag absolut valt en så vacker gravplats. Om man får välja? Vilka rättigheter har man egentligen, som spöke?

mind the book sa...

den är mkt vacker, men kan vara alldeles väldigt spöklik när man cyklar förbi gravsten efter gravsten, t.ex. en tyst tisdagsnatt. huuuh