onsdag, september 19, 2012

Blåsor och ludd

Tänk så underbart det är att vara lärare vid vissa tillfällen. Idag fick jag höra av en klass att "WOW! Det här var den bästa lektionen någonsin!" och vad hade de fått göra? Tja, lära sig skilja på vävda och stickade tyger samt trä symaskinen... Det är stort, tänk nästa vecka när vi sätter på strömmen också!

Idag var en sån där skönt produktiv dag, lite administrativt jox blev klart, nya gymnasiekursen sattes igång och jag har startat en hattkurs :-) 10 onsdagskvällar framöver kommer jag att ånga och blocka och pressa och nåla och fixa... Bara filthattar, med och utan brätten, stora, små, traditionella, nytänkande... Vi får väl se hur mycket man hinner. Idag har jag mest (tyst) svurit över att nålarna inte vill fastna i hattstocken. Måste öva, men roligt var det! Tyvärr inga bilder, om ni inte vill se min fina blåsa på ringfingret eller luddet på tröjan förstås...
Kanske kan jag kreera nåt sånt här framåt jul...
 Lånad bild

Inga kommentarer: