fredag, september 28, 2012

Fredagsfeeling

Idag är det glädjens dag! Det är fredag.

En vecka fullspäckad med sena kvällar -typ. Tisdagsmöte, onsdagskurs och igår var jag på Book Slam. Ett roligt koncept där författare pratar/läser ur sina böcker och musik i en salig blandning. Lagom lång tillställning dessutom så jag var hemma och i säng vid elva-skönt, men det hjälper inte. Jag känner mig ändå som ett vrak idag!

Bara att jobba, riva av lektionerna och sedan hoppa in på fritids för att vikariera. SEN ska jag hem, äta gott och ta ett glas vin. Kanske att jag fortsätter sy på den lilla provbiten från hattkursen. Ett exempel på hur petersham sys fast med "whipstitch" eller som vi säger på svenska, kaststygn.


Riktigt roligt! Jisses, att jag inte gjort det här tidigare! Tja, det kan ju bero på att det knappt finns några kurser i hattmakeri i Sverige...

Fick i tisdags ett grymt fint halsband av bokbloggarkollegan som även funnit ro och nöje i att göra halsband. Otroligt fina och väldigt personliga. Titta bara på min! Är du sugen på ett så har hon fler i sin butik.

2 kommentarer:

Evvy sa...

Samla på dig små spetsdukar, jag har fått en idé!! Pyssel till jul! =)

mind the book sa...

be my guest!

jag såg din ljusblå vintageklänning framför mig : )

(har du en sån? eller fick jag en vision ändå? HAHAHA)