måndag, september 17, 2012

La vita e bella

Det måste vara en av de bästa filmer som gjorts! Språket, historien, skådespelarna... Allt bara fungerar så väl tillsammans. Jag skulle gärna vilja se den, men jag har varken filmen här eller något att spela den på. Min laptop har givit upp, än så länge kan jag öppna den och få den att nästan samarbeta när det gäller dokument men det där med att visa film eller jobba med bilder är bara att glömma. Sån tur att jag har vänner som kommer och hälsar på då och då, en snabb liten överföring av pengar och så får S shoppa dator åt mig :-) Jag skulle väl egentligen köpt den här då de är billigare, men så är det ju den lilla, men ack så viktiga, lingvistiska detaljen som vi kalla Å, Ä och Ö...

Stickningen går...sakta. Igår broderade jag mest så nu ska mina fria stygnprover monteras till något vettigt. Fick även ett infall att använda mig av schabloner idag så imorgon får vi väl höra vad kollegorna/eleverna säger. En liten Londonflört kan man väl kalla det!

Inga kommentarer: