lördag, september 15, 2012

Slow progress

Sakteliga så sakteliga har jag kommit två rader på min nya spetssjal. Det går riktigt långsamt tack vare att jag bestämt mig för att göra den med pärlor. Ett blågrönt otroligt vackert garn med rosalila pärlor... Det kan bli riktigt snyggt - eller en fullständig katastrof! Vi får väl se när jag kommit lite längre i designen.

Köpte böcker till jobbet när jag var i Edinburgh, men det fick bli ett eget inköp också. En bok om hur man kan få in elekrtonik i sömnadsprojekt på "enkelt" sätt. Ska bli skoj att sätta tänderna i nåt nytt kreativt arbetssätt... Det värsta är att material måste köpas in, så jag får vänta till efter lön... :-)
Fick påhälsning av en nötskrika igår, han hade ett fasligt jobb med att försöka ha ihjäl sin egen spegelbild

Promenad till Chiswick House 

Chiswick House`s växthus


Inga kommentarer: