lördag, september 01, 2012

Sporthelg

Inte så mycket sportande för egen del, men mycket åskådande blir det! Idag var jag på Twickenham Stadium, världens största rugbyarena, och såg ""London double header", öppningen av rugbysäsongen. Två matcher med totalt fyra Londonlag. Första matchen var suveränt bra, slutade 40-42 så ni som känner till spelet förstår hur tight det var!

I morgon kväll bär det av till helt andra sidan stan och Excel där jag ska se rullstolsvolleyboll. Fick faktiskt tag på Paralympicsbiljetter så det ska bli riktigt skoj. Fördelen med att bo här är ju dessutom att jag kan heja på det brittiska laget som ska spela i en av matcherna.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag är ju helt ointresserad av idrptt men tror att jag kan föstå känslan på en stor arena, har ju varit på konsert!

Birgitta sa...

Syrrans kommentar ovan var vad jag tänkte skriva när jag läst inlägget, kan bara hålla med - idrott live och att kunna heja på det ena laget ger ju en helt annan stämning än att se dem jaga en boll på tv...