torsdag, oktober 04, 2012

Inspiration

Oktober, redan! Imorgon flyger jag till Edinburgh (igen) för att träffa goa vänner och springa ett 10km lopp. Ett lopp jag hade inbillat mig att jag skulle vara vältränad inför, jo pyttsan! Nåja, det är bara att göra det bästa av det.

Jag fick frågan häromdagen var jag får mina idéer ifrån och ärligt talat så vet jag inte riktigt... Jag surfar runt på en massa bloggar (se till höger), jag besöker olika muséer, jag tittar i materialkataloger och så startar tankeverksamheten. En kurs då och då hjälper också till, till exempel ger hattkursen massor av idéer till hur man kan använda filt och olika "stiffener" till en mängd olika projekt.

Igår blockade jag färdigt min pillerburk och nästa vecka ska jag börja på nåt nytt, förhoppningsvis finns det ett brätte som ingen använder så jag kan jobba med det. Ja, samtidigt ska pillerburken trimmas och det ska sys in petersham (hattband) och vartefter ska den dekoreras så än är det mycket jobb kvar.

2 kommentarer:

mind the book sa...

häftigt med hattmakeri!

gillar den där inspirationsplanschen. finns fler av samma?

Zandra sa...

Det gör det, åtminstone en till... Lite googling så...