fredag, oktober 12, 2012

Praktiskt broderi

Wohoo!
Det fungerar! Jag kan använda min smartphone med vantarna på!
Hur? Simpelt, jag broderade en liten "dutt" på tummen och pekfingret med ledande tråd. Ledande tråd leder elektricitet och genom att sy så att det blir en kontaktyta mot fingret och en som är utåt, mot telefonen, så leds kroppens elektricitet och du får kontakt med telefonen. Jag tog bara ett par stygn med liksidig plattsöm, det blev inte så snyggt men så är det på mina 5-kronors vantar. På mina snyggvantar ska jag nog göra ett minikonstverk... Eller så struntar jag i det och fokuserar på det praktiska.

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Vilken fart det är på dej. Du tycks hinna med allt möjligt roligt. Och så kommer du på många smarta idéer. Önskar dej en skön helg.
Kram Birgitta

Birgitta sa...

Funderade just på om det faktiskt fungerar, men då vet jag nu! Fiffigt!

mind the book sa...

smartphonedutten. wow!