måndag, november 11, 2013

Crea diem

Som tidigare nämnt, det blir väldigt sporadiskt med inlägg men så får det vara. De kreativa sidorna har för ett tag få stå tillbaka till förmån för min it-utveckling. Surfplattor på jobbet tar en del tid i anspråk, åtminstone om man vill kunna mer än eleverna.

Imorgon är det dock dags att få hjärnan att rassla till, vi ska ha vår syträff eller som vi kallar den vår tyska syjunta igen. Ska bli riktigt trevligt att träffa tjejerna och mysa med lite handarbete igen! Temat för dagen kommer att vara snabbroderi. Korta citat, ordspråk och texter som på valfritt sätt ska broderas på olika tyger/sätt för att eventuellt bli ett gemensamt lite större projekt. Allt inspirerat av craftivism och politiska broderier. Denna gång blir det inte några korssömsbroderier i stil med de jag gjorde för något år sedan utan ett friare, snabbare uttryckssätt.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag har missat alla inlägg från dig sedan strutsen, som jag kände igen! :-)
Jo, nog går bloggandet i perioder, lika bra att låta det vila när man inte hinner!

Cecilia sa...

Jag har missat alla inlägg från dig sedan strutsen, som jag kände igen! :-)
Jo, nog går bloggandet i perioder, lika bra att låta det vila när man inte hinner!