måndag, februari 03, 2014

Beskrivning på remiss

Ja så kan man väl kalla det. Det är ett första test av en beskrivning på hur man kan få en enkel filtfigur att lysa. Jag tar gärna emot kommentarer kring förbättringar, redan nu har jag kommit på att jag ska göra en färdig mall för formen på figuren och ett färdigt kopplingsschema som eleverna kan rita av. HÄR hittar du själva beskrivningen. Om några dagar kommer fler bilder på hur de kan se ut när de är färdiga. En av testklasserna börjar bli färdiga...
OBS! LÄNKEN FUNKAR INTE HELT!!! MAILA OM DU VILL HA BESKRIVNINGEN, e.zignz(at)gmail.com 

När det gäller material köper jag allt detta materialet på Ebay . 3v batterier, dioder, tråd etc. är mycket billigare (t.ex får jag 100 dioder för ca 50 kr jämfört med svenska sidor där jag får betala 3kr/st). Det enda du behöver "se upp" med är frakten, läs noggrant vad som gäller. Leveranstiden varierar, räkna med 3-4 veckor.

bra sökord för materialet, sidan är på engelska
- LED diod (100 st 3mm £2,50)
- 3v battery 2032 (100 st ca £10-15)
- conductive thread (180m rulle ca £33)