tisdag, november 18, 2014

Mer idéer

London. Himmel och helvete på samma gång, vilken tur att jag inte bor kvar där nu när jag går kläddesignkursen. Varför? Jo, med alla utställningar och framförallt alla tygaffärer skulle jag nog bli galen.  Utbudet är helt fantastiskt och galet enormt. Spenderade "bara" en tusenlapp men ylletyger, siden och konstläder åkte ner i påsarna. Inte riktigt i de färger jag hade planerat men det berodde nog främst på att jag tappade orken efter fem tygaffärer och alldeles för mycket intryck. Hittade däremot ett fantastiskt vackert habotai siden och ett väldigt häftigt ylletyg. Färgat konstläder i "rätt" färg kunde jag inte hitta så det blev svart.

Sen är nästa del av himlen Victoria & Albert museum som för dagen hade en intressant utställning om "olydiga" objekt.  Saker som är och har varit del av olika proteströrelser runt om i världen. Jag passade även på att se en utställning om mode genom tiderna. Där hade jag kunnat sitta i timmar och studera dräkterna. Massor av inspiration.

Nu är det bara att ge sig i kast med nästa stora moment, att göra som mössen i Askungen.  Vi ska sy och vi ska klippa...

1 kommentar:

Anonym sa...

åhh vill också se..ila