måndag, december 15, 2014

Funderingar

Vad är det som gör en kollektion till en kollektion? Det sammanhållna som syns i alla plagg. Mitt undertema kontraster är i materialval och efter shoppingrundan landade det i ylletyger, fuskskinn, siden och mera ylletyger. Jag älskar ylle och det kommer vara det genomgående materialet, svart kommer finnas i alla plaggen (tror jag) och kombineras med antingen skinnet eller med andra material.

Återigen har jag fastnat i den fantastiska boken Fashion som går igenom modehistoria från forntid till nutid. Mycket inspiration finns att hämta där, även om det bara är små detaljer.

Detta i kombination med ett Londonbesök blev än mer Carnaby street och 60-tal i tanken, sedan kommer min tappning bli lite annan, om inte annat på kjollängden...

Inga kommentarer: